Da je auto-industrija možda i najveća razvojna šansa Srbije, dokaz su i rezultati koje je postiglo kragujevačko preduzeće „Promotor-Irva“ d.o.o, vodeći proizvođač auto-dizalica za zamenu točka u regionu. Učešće „Promotor-Irve“ na svetskom tržištu je blizu 1 odsto što je rezultat s kojim se malo koja firma sa teritorije Srbije može podičiti. U prošloj, 2010. je na tržište plasirano čak 495.520 komada ovog neophodnog pomagala za svaki automobil! Čak 98 odsto je prodato na tržištima zemalja EU. Vrednost prodate robe je 2,18 miliona evra. Svi proizvodi su rezultat „domaće pameti“, jer ova kragujevačka kompanija ima sopstveni razvojni centar. Dolazak „Fijata“ u Šumadiju, i u ovoj firmi, vide kao svoju veliku šansu, polazeći od činjenice da su budžeti nabavke „komponentaša“ minimalno 70 odsto od ukupnog prihoda proizvođača automobila.
Da je auto-industrija možda i najveća razvojna šansa Srbije, dokaz su i rezultati koje je postiglo kragujevačko preduzeće „Promotor-Irva“ d.o.o, vodeći proizvođač auto-dizalica za zamenu točka u regionu.
Učešće „Promotor-Irve“ na svetskom tržištu je blizu 1 odsto što je rezultat s kojim se malo koja firma sa teritorije Srbije može podičiti.
U prošloj, 2010. je na tržište plasirano čak 495.520 komada ovog neophodnog pomagala za svaki automobil! Čak 98 odsto je prodato na tržištima zemalja EU. Vrednost prodate robe je 2,18 miliona evra. Svi proizvodi su rezultat „domaće pameti“, jer ova kragujevačka kompanija ima sopstveni razvojni centar.
Dolazak „Fijata“ u Šumadiju, i u ovoj firmi, vide kao svoju veliku šansu, polazeći od činjenice da su budžeti nabavke „komponentaša“ minimalno 70 odsto od ukupnog prihoda proizvođača automobila.
- To neće biti nimalo lako jer su uslovi privređivanja surovi a konkurencija neumoljiva. Ulaganja su previsoka i neprekidna a profiti neizvesni i po pravilu skromni. Jedino izvesno i najpozitivnije je otvaranje novih radnih mesta - ocenjuje direktor Slobodan Radović.
U ovom kragujevačkom kolektivu ima 50 zaposlenih (36 u neposrednoj proizvodnji), a svaki peti ima visoku stručnu spremu.
Planirano je da se u ovoj godini osvoji jedan novi proizvod za već postojećeg korisnika ali i da se proširi saradnja sa jednom novom, velikom, automobilskom kompanijom.